torsdag 28 maj 2009

SYNFEL ELLER !

Hello ! , i´m back again Hi, Hi !
Vi har en mycket duktig kollega i studion som heter Mattias. Han kommer från Stockholm. I slutet på varje månad kommer han ner till oss och tatuerar. Det har han gjort i snart 3 års tid. På tattoo Lions studio har vi så, att vi sitter i två stora bås kan man säga. Mattias sitter inne hos mig och Rasmus sitter inne hos Robban.
Jag sitter denna lördagseftermiddag och ska göra en tatuering från ett mycket snyggt tecknat motiv. Jag tror det var ett lejon med lite natur och annan vegetabilisk blandning.
Jag kommer ihåg att motivet var mycket skickligt ritat. Jag kommer inte ihåg vem som hade gjort det, men det märktes att personen i fråga hade talang för det i alla fall.
Jag satt alltså där med min kund och skulle just börja tatuera när jag plötsligt kom på att detta borde Mattias se. Jag sträckte upp teckningen mot Mattias håll så att han kunde få se den fina teckningen. Mattias tar en liten paus i sitt arbete och tittar bort åt vårt håll för att se bilden som jag håller upp. Mattias utbrister:
- Jag kan väl för fan inte se något. Jag har ju inte på mig mina glasögon......
Jag tittar lite försynt på Mattias kund och ser att han har ett något undrande ansiktsuttryck.
Oj ! tänkte jag. Det var inte bra.
I samma stund vänder sig Mattias om och ser sin kund sitta där och titta lite frågande på honom.
- Nej ! alltså, jag ser perfekt på närmre håll. Det är bara det att jag måste ha glasögon för att se på lite längre håll.
Kundens undrande blick avtar något och han sätter sig till rätta igen och börjar skratta. Jag behöver väl egentligen inte säga att vi andra inte var sena att skratta vi också.
- Klart för idag ! slut för idag ! som min gamla magister i skolan alltid sa.

OBS ! Titta i vänsterspalten. Det kanske är någon annons som är intressant att klicka in på.

På återseende ! Vi hörs snart igen.

1 kommentar: