torsdag 21 maj 2009

NÄS-KÄNNING

Hej igen !
Har varit lite krasslig så jag har inte orkat att skriva någon ny liten anektdot. Här kommer en i alla fall.
Som vanligt satt jag med en kund och tatuerade. Kunden hade denna kvällen valt ett motiv med en orm och lite blommor och blader.
Jag skall bara förklara lite hur en tatueringsmaskin fungerar. Detta hör nämligen till historian.
En maskin fungerar i princip som en ringklocka. Det är två magnetspolar och en kontatktskruv som den så kallade baren har kontakt med. Den går upp och ned i en hastighet av ca. 3000 slag per minut. Nålen med dess nålstav sitter på baren. Nålen sticker sedan ut i en så kallad tip. Det ser nästan ut som en nål i en symaskin när den är igång. Uppe i kontaktskruven är det allt emellan 5 och 12 volt.
Nu till historian.
Jag satt alltså där och gjorde ormen med blommorna på bröstet på killen. Han var lite nyfiken under tiden. Det är ju inte så konstigt i och för sig. Det är väl de flesta. Det var bara det att när han ville titta, fick han böja ner sitt huvud mot bröstet hela tiden. Rätt som det var ryckte han bakåt med huvudet i full kraft. Jag blir lite förvånad och tror att jag kört på någon känslig nerv eller något sådant. Jag la i från mig maskinen och tittade på min kund. Då fick jag se att han satt och gnuggade näsan för fullt. Han hade alltså satt nästippen på kontaktskruven. Oj. Oj, Oj, Vi satt nog och skrattade i 10 minuter innan vi kunde sätta igång igen.
Så ett varningens ord till er där ute:
Var inte för nyfiken när ni får en tatuering på bröstet. Om ni inte vill ha upp till 12 volt i näsan vill säga.
Hej då alla där ute !
P.S Tycker ni min blogg är rolig, kan ni väl sprida ut det till andra också är ni snälla.
Kram på er !!!!

5 kommentarer:

  1. Haha! Vilket underbart inlägg! Den här bloggen lägger jag till i Bloglovin! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag fått mej dagens dos av gapskratt. Va tvungen att ropa på min väninna som bor tvärs över gräsmattan som förövrigt är typ 40 meter bred,så nu kan alla på detta område din blog ad. Ha ha fortsätt så blir mina dagar gjorda.
    ps naturligtvis lägger jag dej i min favoritmapp ds
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha herregud fortsätt underbart kul o underhållande att läsa. Kram Susanne Binnberg

    SvaraRadera
  4. Såg i HN att du hade en blogg, blev lite nyfiken och var tvungen att gå in och läsa lite. Vi har också en blogg, tänkte fråga ifall vi får länka till din blogg.
    Ha det bra!
    Hillevi och Tony

    SvaraRadera
  5. hej, följer gärn din blogg. såg annonsen i Hn och blev nyfiken. Hoppas snart att få "tummen ur" att boka in en tid.

    SvaraRadera