tisdag 12 maj 2009

Hallå igen !
Nu är jag här med en liten historia till.
Dagen började som vanligt med att jag och Robban hade ett litet snack som vi brukar ha innan kunderna kommer. Vi snackade lite om jobb som vi har gjort och jobb som vi ska göra. Det är det bästa med att ha en kollega i studion. Man får prata av sig lite med en annan människa som förstår och sitter i samma båt så att säga.
Min kund kommer först och jag förbereder allt som skall göras innnan vi kan sätta igång. Efter en stund kommer Robbans kund och det är samma visa där.
Till saken nu !!!!!
Nu är det så här, att hans kund vill ha en liten grej under troskanten. Hon sitter alltså och håller ner byxan och trosan under tiden som Robban tatuerar dit det lilla motivet. Robbans kund har en kompis med sig som vill titta på också. Hon arbetar för övrigt på Falkenbergs Laxrökeri. Jobbar man på laxrökeriet är det allmänt känt att man mer eller mindre luktar den inte allt förnämliga doft som sprider sig där inne, oavsett efter dusch och klädbyte.
Nu ramlar det in ytterligare några kompisar till Robbans kund. En av dessa utbrister:
- Fan vad här luktar fisk här inne!
- Va fan säger du ! säger Robbans kund som sitter där med byxor och trosor nerdragna en bit. Hon ser lite förnärmad ut kan man säga.
- Nej fan, utbrister den något frispråkiga tjejen.
- Inte du, fattar du väl. Jag menar ju hon som sitter jämte dig.
Jag har lyssnat på denna lilla konversation och kan inte låta bli att titta på Robban lite försynt.
Han sitter där och tittar lite frågande på alla dessa tjejer och vet inte riktigt hur han skall tolka den något generade tjejens uttalande.
Till slut brister vi alla i ett gott skratt och konstaterar att det blir lite fel ibland när vi kan tolka ett uttalande lite olika. Hi ! Hi !
Vi ses snart alla tatueringstokiga där ute. Jag kommer snart med en liten historia igen.
Kram på er !

1 kommentar: