onsdag 19 augusti 2009

Hej alla där ute !

Det var länge sedan.....Har haft lite mycket nu över sommaren, men nu är jag på banan igen.

Det jag nu ska berätta handlar om min kollega Mattias.
Detta var en helg, jag tror det var förra vintern om jag inte minns fel. Vi satt och jobbade som vanligt. Jag och Mattias sitter ganska nära varandra, medans Robban och Rasse sitter lite längre bort.

Jag skulle tatuera en bild som en kund hade skissat upp. Jag tyckte personligen att den var mycket bra gjort, så jag kände att jag var tvungen att visa Mattias den och höra vad han sa.

Jag håller upp teckningen så Mattias kan se den och utbrister:

- Kolla här vad snygg teckning killen har gjort!

Mattias gör ett litet uppehåll i sitt arbete och svarar:

- Va fan ! jag ser ju inget. Jag har ju inte glasögonen på mig, utbrister då Mattias.

Jag hajar till lite och sneglar lite på Mattias kund som sitter och ser väldigt förvånad och något bekymrad ut.

Mattias kopplar förmodligen direkt vad han har sagt som inte låter vidare bra i hans kunds öron. Han kontrar snabbt och säger:

- Alltså, jag menar inte så.....Jag ser alltså bra på nära avstånd, men får använda glasögon när jag skall se på längre avstånd.

Jag ser till min lättnad att kunden blev nöjd med det svaret.

Ha !Ha ! Ja, som det kan bli......

Ha det nu så bra där ute och ta hand om er.

5 kommentarer:

  1. Du som är gaddare, kanske kan hjälpa mig. Jag har köpt en tatueringsmaskin till min pojkvän men skulle vilja veta hur man tar reda på om det är skit ifrån kina, jag har kört med sådan förr och kasserade den efter 2 gånger. Vill inte hamna där igen, så hur ser jag om det är kina? mvh

    Vänligen svara till min mail: mrsknaz@live.se

    SvaraRadera
  2. Hejsan, tänkte bara höra med dig ungefär hur era priser ser ut, riktigt sugen på att göra en tatuering när jag fyllt arton.

    Jasmin.b@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Kanon rolig historia :D Men den har du redan skrivit en gång tidigare i din blogg :) Hoppas att det kommer nya roliga historier =)

    Mvh Alex

    SvaraRadera
  4. Ja jag tyckte väl oxå att jag kände igen denna historien...den är rolig i vilket fall=)

    SvaraRadera
  5. Tjena ,, har ni någon e-mail adress som man kan maila till och skicka en bild eller två och få ett pris underlag,, ska tattuera mig för första gången,,hade varit bra om ni kanske kunde skicka en mail adress.. kram på er
    MVH henricaarneson@hotmail.com

    SvaraRadera